Erop uit in de weekenden!! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Anita Cornelissen - WaarBenJij.nu Erop uit in de weekenden!! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Anita Cornelissen - WaarBenJij.nu

Erop uit in de weekenden!!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

19 Juli 2017 | Maleisië, Langkawi Islands

Lieve allemaal

Sorry btje achter met m'n reisverslag tis ook zooo druk hiero ... Haha
Met werken natuurlijk .... Maar gelukkig ook tijd om in t weekend op stap te gaan en al het moois wat dit land te bieden heeft te zien in de buurt.
De mensen blijven aardig , het eten is heerlijk en denk niet dat ik met minder kilo's terug kom en dan bedoel ik niet m'n koffer!!!!!
Heb natuurlijk van alles en nog wat verzameld in die weken en gekocht ... Och denk ik dan..... Heb toch miljoenen..... Dong ( munteenheid) hier maar 100.000 dong is maar 4 euries!!!
Ben dus heerlijk n weekend alleen met Bus naar Hoi An gegaan , kwam na 1 uur aan op busstation en daar stonden allemaal mannen met motorbikes te wachten om je naar de stad te brengen... Dacht dan moet ik dat ook doen... Je moet ook n btje stoer doen dus klom ook maar achterop . Achteraf heeft ie me nog " afgezet ook... Geen idee waar ik heen moet . Loop in Arnhem al de verkeerde kant op als ik uit n winkel loop..
Was toch nog langer dan ik dacht had n btje zweethanden en weer n ervaring rijker maar was goed te doen. Had hetzelfde hotel geboekt waar ik 2 jr geleden eerst met Esther was en later met de mannen... Basic maar wel n gratis fiets om naar t strand gegaan. S morgens wat in de stad gelopen en wat museums gedaan en vooral geshopt ( souvenirs) pfff t was daar nog heter dan bij ons... In Danang!! Dus s middags hoppa op de fiets Naar t strand .
Heerlijk weer op t zelfde plekje gezeten als 2 jaar geleden en alles ff de revue laten passeren!!!
S avonds in t straatje van hotel heerlijke chicken curry gegeten 1 tiger biertje erbij en als toetje n koude koffie ( coffee Saigon ) toe ...
Wat mag dat kosten???? Iets meer dan 3 euries... Tis niet te geloven en super lekker!!!
Nog ff n massage bij t meisje tegenover t hotel die me nog herkende van 2 jaar gekeken en meteen vroeg waar Esther was.... Wat n geheugen!!!
Daarna lkr naar bed want als je alleen reist ga je ook niet alleen de stad in... Ik tenminste niet!!!
Op zondag al vroeg op, hotel lijkt wat minder dan 2 jr geleden , minder schoon, ontbijt wat magertjes maar och voor 17 euries mag je niet mopperen.
Dan weer lkr ff de stad in... De beroemde Japanse brug gedaan en voor paul en de meiden n Chinese geluksmunt gekocht.
Daarna nog keer naar strand gefietst en gezellig gepraat met n meisje die graag Engels wilde leren... Haha of ik t vloeiend spreek .... Maar t was Heeel leuk.
Das weer t voordeel van alleen reizen ... Je ontmoet zoveel leuke mensen.
Had voor de trgweg alvast n chauffeur geboekt ..
De bus terug schijnt eeuwig te duren en is bomvol met mensen en dozen/ tassen en andere pakketjes....
Met n voldaan gevoel weer trg in the green house en blij meisje uit Ned. weer te zien ( ze is m'n vriendinnetje geworden 21 jr en komt uit Borculo) we doen veel samen en hebben plezier!
S avonds nog uit eten met de groep Australische meiden , een van hen was jarig en daarna nog taart ..... Jaaaaa hoe kan je dan slank worden hier?????
Had dit weekend ff nodig om alles weer op n rijtje te zetten , heeft me goed gedaan en heb weer zin om madag ad slag te gaan.
De 3e werkweek is ook weer voorbij gevlogen we hebben veel werk verricht....
Gepoetst op n school/ muren geverfd/geholpen met fysio/ gespeeld en vooral geknuffeld met de baby's en kids in t weeshuis
Ook nog gevoetbald en dat met bijna 40 gr... Ik was de keeper... Nou ja probeerde Die te zijn maar er was 1 jongen en die schoot zooo hard dat ik me dan omdraaide haha daar
Kan ie gerust tegenaan schieten haha
We hebben nagels geknipt en gelakt bij de oudjes vinden ze altijd SUPERLEUK !
Tis de laatste week vd Australische studenten en eenvan hen heeft n event georganiseerd op het grasveld van de centrum waar alle oudjes/ mensen/kids met beperking wonen . Met zang en dans van de meiden en kids vd school waar zij les hebben gegeven. Van mijn donatie geld ( bedankt lieve mensen in Ned) hebben we voor iedereen wat te drinken en n cake .en n banaan.. Das echt iets speciaals voor ze!
Sommige stopten alles meteen in hun zak ... Misschien id hoop nog een keer wat te mogen..maar er was genoeg dus laat ze ervan genieten!!!
. Het was n hele mooie avond voor iedereen.
De vlgd dag was t afscheid vd Australische meiden en voor sommige was dat best ff lastig , ook ik weet natuurlijk dat je heeeel snel n band hebt met iedereen ....
Maar ook zij gaan met n rugzak met mooie herinneringen trg naar de kangoeroes
Het was heel gezellig met de 8 meiden maar tis ook weer fijn dat t wat rustiger in huis wordt . Ben geen 20 meer en maak zelf al n boel herrie !!!
Op vrijdag nog met de meiden vd organisatie naar de BC( V &D van Ned. Al bestaat ie niet meer....)
Ik had nog donatiegeld en we hadden n lijstje gemaakt van wat er allemaal nog " nodig" was .... Shoppen met de Vietnamese meiden is n feest !!! Dus hadden we met n uurtje bijna n kar vol met babyvoeding/ vitamine voor de oldies/ veel kleding speciaal voor wat kids die samen met moeder vd straat waren gehaald.... Heeel triest !!!
En vooral petten en hoedjes tegen de zon.... Heeeelhard nodig!
Dus nogmaals lieve mensen Thanx Thanx
Jullie hebben veelmensen weer " blij" gemaakt !
Dat weekend komt er weer n nw Ned meisje bij... Ook Heeel gezellig 21 jr.. En vanaaf die dag hebben we alleen N HOLLAND HEINEKEN HOUSE!!!
Die zondag had ik n Tour geboekt via Mr.Viet ( vriend van hem) zou met mij met motorbike naar de Hai Van pas rijden zgn easy rider... ( n mooie tocht door de bergen)
Vond t eerst n btje eng maar wilde t zooo graag zien en vorige keer was t er nietvan gekomen...
Het was n supermooie heldere dag dus geweldig .. Aardige man sprak SUPERGOED Engels en stopte waar iemand wilden reed niet hard...
Ook nog bij n waterval gestopt ... Daar pauze gehouden en waren om 2 uur eer trg in Danang .... Samen n biertje gedronken en ik had n superdag gehad!!!!
Alweer n weekend om!!! De tijd gaat nu heeeeel hard.
Tot zover lieverds in Nederland ff m'n verslag .... Er kont nog meer misschien ben ik dan al trg in Nederland maar beter laat dan nooit toch ????
Webmaster hoop dat t gaat lukken voor je... He tijdverschil tussen ons in nu al 12 uur ( bij jullie eerder) en hoop dat m'n mail niet ergens " blijft hangen haha anders hebben we ALTIJD de foto s nog ...
Dikke knuffel van mij voor iedereen .... Wat geniet ik weer van m'n werk
Anita


  • 19 Juli 2017 - 09:57

    Anneke Klopper:

    Hoy Anita wat een boeiend verslag, heb je er weer van gemaakt, en de durf om zo maar bij een wildvreemde biker achterop te gaan zitten, maar ik denk dat het wel vertrouwd is ,en wat een prachtige foto's heb je gemaakt, briljant, ik zou er zo op vakantie willen gaan , je zou eigenlijk schrijfster moeten worden zo goed als jij daar je verblijf op papier zet, Anita, nog heeeel veeel plezier daar, en bedankt voor de mails Liefs Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Ik ben Anita!

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 2180
Totaal aantal bezoekers 14329

Voorgaande reizen:

18 Juni 2017 - 23 Juli 2017

Vietnam 2017

Landen bezocht: