Hallo allemaal in Nederland - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Anita Cornelissen - WaarBenJij.nu Hallo allemaal in Nederland - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Anita Cornelissen - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal in Nederland

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 Juli 2017 | Vietnam, Da Nang

Hallo allemaal in Nederland

Hier Vietnam weer... Ga jullie weer ff eea vertellen over mijn belevenissen in n nog steeds bloedheet Vietnam... Begin er wel n btje aan te wennen hoor maar tis ECHT warmer dan vorige keer in september... Dus moet echt op tijd naar bed ( 22 uur) en in t weekend ff bijtanken.
Maar ik geniet weer zo van alles en iedereen hier en krijg vd kids en oldies heel een energie !!! Heerlijk toch en al is t plakkerig we bijven knuffelen hoor.... Iedereen plakt hier dus kan me nix schelen... Douchen helpt toch niet.... Haha doe t wel hoor ....
De madag begon voor mij al vroeg ( 26 juni) was 5.30 al wakker we hebben n haan als buren en die heeft n stem johhhhh ... Je hebt geen wekker nodig dan hoor ... Pffff kreng haha
Ga meestal dan Naar beneden n bak koffie maken , de kokkin is er altijd dan al, ff praatje met haar en dan rustig wakker worden en mail en apps kijken... T blijft lastig met die 5 uur tijdsverschil.. En ik ga om 22.00 met de kippen op stok.... Neeee niet met die rothaan!!!!
We hebben weer n druk programma deze week : gymoefeningen met de old people / nagels knippen en lakken/wandelen op t terrein met de 3 puberjongens ( met dubb. Beperking) die groep is best lastig.. Je kunt niet met ze praten of zo maar denk dat ze t wandelen al fijn vinden, meestal merk je dat wel aan ze.
Vanwege de warmte nemen we s morgens rond 10.30 ff n korte pauze bij n klein terrasje id straat en drinken n coffee Saigon( koud)
De mevrouw doet goeie zaken en daar mogen we ook altijd ff naar toilet.. Ohhh superschoon daaro!!
Ook in t weeshuis wat op n andere locatie is zijn we erg druk met z'n allen
Er zijn weer nieuwe baby s bijgekomen en er waren er al 3 dus handen te kort om flesjes te geven, dus we staan in de rij om de baby s de fles te geven.
Wat vinden ze t dan heerlijk dat ze ff op je arm zijn of tegen je aan te kunnen liggen... Zoooo belangrijk voor die kleintjes toch???
S avonds ben ik eigenlijk niet zo actief ... Pff te moe .
Af en toe ff met taxi naar de supermarkt of met Kim uit Borculo waar ik t heel gezellig mee heb en Marg uit Australië ff naar koffietentje hier id buurt .
Woensdag Heeel vroeg dag... We gaan met de kids n uitstapje maken...
Zijn er al om 7 uur om 8 kids op te halen , voor ieder kind een begeleider, we gaan zwemmen in n zwembad bij n hotel in de buurt, alleen de rit ernaar toe genieten ze al van... Ik heb Tao Onder m'n hoede en ken haar nog van 2 jr geleden ( down syndroom)
Maar ook SUPERGOED ze heeft echt vorderingen gemaakt... Ze kan alleen eten en netjes hoor!!!
Eerst n btje bang en voorzichtig maar ze vermaakt zich prima met n gietertje...
Wat n feest voor de kids en als einde n ijsje ... De morgen is voorbij en de kids zijn moe!!
Tussen de middag ff n korte pauze en hup weer in de auto de vlgd groep ophalen ... We gaan naar n overdekt speelparadijs.... Pfff wat n herrie en harde muziek ... Geloof dat ik nu toch ECHT oud word!!
N klein jochie van 2 hoort bij mij .. We gaan met z'n allen eerst in de ballenbak... Hij pakt 2 ballen en laat ze niet meer los!!! Hij wil alleen Maar gedragen worden de hele middag dus Bonnie is druk maar geniet net zo hard mee!
Nog id botsauto s / brandweerauto / we kijken n 3D film wat is t ook genieten voor deze kids.... Ook voor deze kids n ijsje als we trg zijn in t weeshuis ... Wat n superdag ... Een met n gouden randje !!! Doodmoe maar zoooo happy dat de kids genoten hebben!!
Dus vroeg naar bed en lkr dromen over de mooie dag die we met z'n allen hebben gehad!
Op donderdag ga ik voor t eerst weer Vy helpen met de fysiotherapie .. Heb dit 2 jr geleden ook gedaan maar ohhh alle oefeningen vergeten... OHH was Prutje nou naar hier kon ze me helpen ...
S middags gaan we naar school om de muren te sauzen.... Daarna worden er tekeningen opgemaakt die ook weer geverfd worden.
Nou denk dat opa Nico wel trots op me is... Hopelijk.. Heb t netjes gedaan en niet zo hard gemopperd als hij altijd deed...
De vrijdag is altijd maar n korte dag , we werken alleen maar s morgens ... Dus weer ingedeeld bij de fysiotherapie .. Heb oefeningen gedaan met n oudere man die n herseninfarct heeft gehad... Pff goed hoor hij doet zo z'n best... Maar is half verlMd dus best zwaar voor hem... Probeer hem duidelijk te maken dat ik trots op hem ben dat ie t zooo goed doet... Hoop dat ie t begrijpt!!!
Na de lunch nog ff evaluatie ... OHH gelukkig kort deze keer
N groep Australische meiden hebben haast ze fans n weekendtrip maken naar Hue en moeten de trein halen!
Was Heeel moe en ging ff voor n korte dut maar t werden 2 uur slapen ... Maar tis weekend dus dan mag t!!
Lkr gedoucht en met Ly op stap ... Nasr de pinautomaat ff paar miljoen eruit halen.... Haha dong hoor ... Och dat geld hier snap ik maar niet ... Heb n briefje in m'n portemonnee ... Om te checken .. Had n app op telefoon voor om te rekenen maar doet t steeds niet ... Denk ik dat ik NOG rijker ben... Wetende dat geld ECHT niet gelukkig maakt !!!!
We gaan samen Naar de locale markt eten daar wat en ze helpt me met wat cadeautjes kopen... Ook nog ff n nw broek gekocht , 1 ben ik uitgescheurd en heb door t vele zweten toch echt iedereen dag een nodig... We kunnen wel wassen hier gelukkig maar voor 2,80 euries kun je geen bult vallen toch???
Mag ik er weer uitscheuren toch???
Was ff gezellig samen de stad in..
Ga op tijd slapen want morgen( zaterdag) ga ik voor n weekendje naar Hoi An iedereen die OOIT in Vietnam is geweest kent dit plaatsje ... Heel gezellig met veel winkeltjes/ leuke markt en veeeeel lampionnen!!
Heb t zelfde hotel geboekt als ooit met Esther samen... Ga dit keer alleen met bus en hoop ff m'n hoofd leeg te kunnen maken van weer n drukke week.
Ook daar is t strand dus ga me zeker vermaken!!!! En .... Lekker winkelen met al die miljoenen op zak...
Vertel t vlgd reisverslag verder over m'n uitstapje!!

Lieverds in Nederland inmiddels is m'n 3e werkweek alweer ingegaan ... Time flies... Maar blijf nog ff hier hoor als jullie t niet erg vinden.. Tis lekker rustig in Huissen denk ik
Voor jullie allemaal weer n dikke knuffel en alle goeds voor iedereen vanuit Vietnam!!

Dikke knuffel voor iedereen

Anita

  • 10 Juli 2017 - 13:10

    Tinneke Arntzen :

    Hoi Anita Heb je reisverslagen gelezen erg indruk wekkend Ik neem het petje voor je af Nog hopelijk veel werk plezier en ik blijf je volgen Denk ook aan je zelf Groetjez enen dikke knuffel

  • 17 Juli 2017 - 18:52

    Anneke Klopper:

    Aniet beetje laat mer reageren ,maar hier ben ik dan, jeetje wat een dagen beleef je daar, en dan ook nog zo verschrikkelijk heet, ik heb zo,n bewondering voor je, maar als ik de foto,s bekijk daar straalt zoveel liefde en zorg van af ,Aniet het is soms afzien, maar je krijgt er zoveel voor terug, Dikke knuffel en tot mails Groetjes Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Ik ben Anita!

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 14335

Voorgaande reizen:

18 Juni 2017 - 23 Juli 2017

Vietnam 2017

Landen bezocht: