Bonnie is " Binnen" en Back in Vietnam - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Anita Cornelissen - WaarBenJij.nu Bonnie is " Binnen" en Back in Vietnam - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Anita Cornelissen - WaarBenJij.nu

Bonnie is " Binnen" en Back in Vietnam

Door: Bonnie

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 Juni 2017 | Vietnam, Da Nang

Lieve familie en vrienden,

SUPERLEUK dat jullie m'n reisblog weer mee gaan lezen..
Hoop dat t lukt er iedere keer weer wat op te zetten.... Enne dacht doe gewoon weer Luxe.. Heb weer n eigen webmaster... Jaaa je moet de weg weten en soms je charmes erin gooien.. Haha
Dus alvast B Thanx voor je moeite en sorry voor de piepjes in de nacht... Uitzetten dat geluid ..... Praat ook nog hard... En veel!! Dat vinden er meer
Maar ik ben er weer dus kan voor de 2e keer zeggen.... DROMEN ZIJN GEEN BEDROG!!! Het voelde weer als " thuiskomen" iedereen is er bijna nog vd staf en lieve Ly kwam me ophalen... Zooo lief en emotioneel ... Ook zij is n btje m'n kindje ( 25 al hoor)
De reis ging goed.. Geen vertraging en wat heerlijk om KLM te vliegen ( tot Kuala Lumpur) hulde ad werelddeal weken!!!) Had meteen in de rij alweer wat te kletsen.. N jong stel uit Naaldwijk... Gingen naar .... Vietnam dus ik meteen de gids " uithangen" en vertellen wat ze ZEKER moesten zien! Leuk hoor.. Hoop dat zij dat ook vonden...
Toen werd t n btje lastig voor Bonnie , eerst met treintje de bagage ophalen... Toen weer met de trein naar andere terminal.... Pfff en tis groot daaro!!!
Klotsende oksels/ zweet op de rug en overal... Moest nog zelf inchecken bij apparaat maar als je blond bent en " dom kijkt" heb je zo hulp!!!
Had t idee dat ik door 3 douanes moest.... Maar heb t gehaald en toen was er koffie en..... WIFI yeahhhh !!!
Air Asia is prima hoor alleen iets meer lawaai dan KLM..... Moest nog 2 1/2 uur en viel ook nog in slaap bij al die herrie.
Bij aankomst in t vrijwilligershuis was bijna alles nog hetzelfde.... Btje drukker dan de vorige keer... 7 meiden uit Australië/ 1 meisje uit Borculo en 1 uit Zwitserland
En Marg is er ook... Super!!! Zij komt 3 x per jaar en komt ook uit Australië...
S middags meteen de auto in voor sightseeing ... En ff pootje baden op t strand.. C
Tis enorm heet hier en ben er nog niet helemaal aan gewend... Dus veel zweten.... Dus ook veel drinken vooral water en niet alleen bier/ wijn....
S avonds met z'n allen in de stad gegeten .. Heel gezellig en op tijd 22 uur naar bed!
Viel meteen in slaap naar was om 2 uur klaar wakker had honger/ dorst etc
Maar ff wat apps beantwoord .. Daarna nog ff geslapen maar niet veel... Kum goed.. Had ik vorige keer ook... Je moet zooo wennen aan alles.... En de tijd he???
Dinsdag 19 juni 7.00 gaat t wekkertje. .
1e werkdag vandaag.. Dus vroeg uit de veren .... Ook die waren klam.
S morgens naar de oldies en mensen / kids met beperking ... Ohhhh zoooo leuk sommige mensen kenden me nog.. Hebben samen gymoefeningen gedaan jaja en dat met 40 gr. Moet je in Nederland niet doen.. Heb je meteen de ouderenbond op de stoep!
Maar hier zijn de mensen gewend om in de hitte te zijn.. Ze hebben er zelfs in gewerkt.
Samen watermeloen gegeten en daarna de oldies allemaal weer naar hun " plek" ( afdeling) gebracht en sommige zijn id 90 dus die lopen niet hard... Nou ik ook niet meer hoor hiero.. Leer je heeeel snel af.
Na t eten s middags naar t weeshuis met de baby s gegaan
Er zijn 3 nw baby s jonger dan 3 maanden dus " werk ad winkel" flesjes/ pampers... Knuffelen verdelen... ( das best lastig) t liefst wil je ze allemaal tegelijk vasthouden. Lkr in de schommel gezeten met de kleintjes... Worden ze meestal rustig van.
Maar t was zoooo heet vanmiddag denk zelfs meer dan 40 gr...
Dat ik dit (ff alleen voor de Huissenaren uut t schrit bun gescheurd..)
Haha
Nu voor de rest ... Uit m'n broek ben gescheurd bij t kruis door al t zweten....
Dat was lachen en ik ben gewoon zo met t busje met alle andere naar huis gegaan ... FRESH AIR moet je maar denken.
Na t eten vanaaf hadden we meeting over t programma deze week . JAHA we hebben zelfs 2 groepen!!! Dus moeten er goede afspraken gemaakt worden wie wat en waar gaat doen. Das ook belangrijk.
Eigenlijk zou ik met 2 meisjes vd organisatie de nagels gaan doen( van m'n voeten)
Maar t liep allemaal uit en iedereen is doodmoe!
Dus ze houden dat tegoed tot morgen misschien.
We hebben met z'n allen goed gewerkt vandaag... Veel mensen en kids blij gemaakt en dat is toch de reden waarom we hier zijn!
Ga nu toch echt " onder de wol" ben zooo moe at ik bijna omval enne das nie vd drank
Heb maar 2 biertjes op... En die wol kunnen ze me ook ff meenemen!
Hoor dat t in Nederland ook bloedheet is... Succes allemaal ermee en toch ook genieten vd zomer hoor.
Voor iedereen n dikke knuffel .... Wees lief voor elkaar enne Bompa niet TE vaak op de BBQ vragen hoor .. D'r motten wat kilo 's af.
Dikke Kus van Anita ( Bonnie )

  • 20 Juni 2017 - 21:33

    Anneke Klopper:

    Lieve Aniet heb net je reisverslag gelezen, lachen ontroerend heftig t, is een feest om te lezen, en wat een mooi werk doen jullie daar, zo helemaal je inzetten voor de mensen daar, Dank Anita voor je brief, ik wens je een mooie tijd daar, je bent een wereldvrouw, liefs Anneke

  • 21 Juni 2017 - 15:06

    Mareille:

    Super Anita,
    Goed aangekomen!
    Leuk om mee te kunnen lezen van jou avontuur daar...
    Heel fijne tijd daar!
    Liefs van Mareille en de hele fam.

  • 21 Juni 2017 - 20:03

    Anne Neijenhuis:

    Hoi Anita
    Super leuk reisverslag heb je weer geschreven.Fijn dat het nog zo is zoals je verwacht had.
    En wat een leuke parasols op het strand!!!
    Aan de foto's kan ik ook zien dat je geniet,je straalt.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 22 Juni 2017 - 22:03

    Willie Knuiman:

    Lieve Anita je bent daar echt weer "thuis" hè. Ik zie je gewoon glimmen en dat is nier vh zweten hoor. Ik vind het zo knap van je dat je dit werk (vakantie) weer doet. Zijn super trots op je. En je vertelt het ook leuk vooral over je uitgescheurde broek haha. Het is hier ook beetje zweten. Ruim 30 graden. Maar niet van dat benauwde weer maar gewoon warm.

  • 23 Juni 2017 - 10:03

    Wim Roelofs:

    Hoi Anita,

    je weet dat ik veel respect heb voor hetgeen je doet en misschien ben ik stiekem wel een beetje jaloers. inderdaad is het hier ook bloedheet maar vandaag 2306 minder en volgende week wordt het weer nat zoals het er nu uitziet.

    Je zet een mooi verhaal neer wat enthousiasme en passie uitstraalt, geweldig !

    Veel succes en ik volg je !

    gr

    Wim

  • 25 Juni 2017 - 19:15

    Marijke En Ted:

    Hallo lieve Anita. Wat fijn dat je weer veilig op je plek bent. Zoals wij het lezen in je mooie dagboek , heb je het weer helemaal naar je zin . Heel erg fijn dat je zi geniet .Bij ons in Huissen alles prima. Wij blijven je volgen.Dikke knuffel Ted en Marijke

  • 26 Juni 2017 - 21:20

    Annie:

    Hoi Anita wat leuk dat je weer op je plekje bent,en idd op de foto 's zie je dat ook.mooie foto's en een heel leuk reisverslag ik verheug me al op de volgende !lieve Anita wens je weer een heel leuke tijd ! Lieve groetjes xAnnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Ik ben Anita!

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 14336

Voorgaande reizen:

18 Juni 2017 - 23 Juli 2017

Vietnam 2017

Landen bezocht: